קורונה בישראל

תרעומת בהר"י על פגיעה בשכרם של רופאים ששהו בבידוד

באוצר הודיעו כי רק אם עובד מערכת הבריאות נדבק בנגיף במסגרת תפקידו, הוא יפוצה. אחרת, ימי הבידוד ייחשבו לימי מחלה רגילים

אנשי צוות רפואי לטיפול בקורונה. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי פנה אתמול (א') למשה כחלון, המכהן עדיין כשר האוצר, ומחה על כך שעמדת הפקידות הבכירה באוצר מעלה תהיות לגבי היחשפות רופאים לנגיף הקורונה.

"כלכליסט" דיווח הבוקר (ב') כי בפנייתו לכחלון כתב יו"ר הר"י פרופ' ציון חגי: "אין ולא יכולה להיות מחלוקת על היחשפותם של הרופאים לנגיף והצורך שלהם לשהות בבידוד איננה צריכה לפגוע בהשתכרותם. לא יעלה על הדעת כי ימי הבידוד ינוכו ממכסת ימי המחלה של הרופאים. לא ניתן להתעלם מהעובדה כי במידה שהרופאים אכן נדבקו בנגיף ויחלו - הם ייאלצו להיעדר ימים נוספים, שאף הם ינוכו ממכסת ימי המחלה שלהם".

בדיווח של אדריאן פילוט הוצג תלוש שכר של רופא בכיר ששכרו הרגיל כ-30.4 אלף שקל ברוטו בחודש, הכולל תגמול על תורנויות וכונניות, אולם התברר לפתע כי שכרו נחתך בעקבות 14 ימי בידוד שבו שהה. שכר חודש מארס שלו צנח ברוטו למעט יותר מ-16 אלף שקל אחרי ניכויים נוספים במחצית מהשעות הנוספות, עקב השהות בבידוד.

בדיווח צוטט הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, שמסר: "נושא מקרי ההדבקה והבידוד בקרב הצוותים הרפואיים נדון בימים אלה. יש מקרים בהם יש חוסר בהירות בנוגע למקור ההדבקה או המגע עם חולה מאומת לצורך כניסה לבידוד - אם מדובר במטופל בבית חולים או במעגל הביתי. אנו בוחנים את תמהיל המקרים באופן רוחבי, כדי לגבש פתרון עבור הצוותים הרפואיים שנכנסו לבידוד או נדבקו בקורונה עקב מפגש עם מטופל בבית החולים".

עוד נמסר כי האוצר מבקש לבדוק היכן נדבק הרופא. רק אם נדבק במסגרת תפקידו, הוא יפוצה. אחרת, הוא לא יפוצה ויקבל סכום השווה לשכר הבסיסי (ימי מחלה). דין רופא כדין אחות, עובד אדמיניסטרציה ועובד ניקיון - ללא קשר לתפקיד. הפיצוי העודף יגיע אך ורק בהתאם למקור ההדבקה ועליו יתבסס המבחן.

עמדת האוצר עוררה תרעומת קשה מאד בהר"י ופרופ' חגי הדגיש: "לא זו בלבד שהרופאים עומדים בסיכונים הרבים ביותר הנובעים מהתפשטות הנגיף ונחשפים לו בעל כורחם, אלא שזכויותיהם בעניין זה נפגעות משמעותית כתוצאה ממילוי תפקידם". פרופ' חגי ביקש מהשר כחלון להורות לגורמים הרלוונטיים שלא לנכות את ימי היעדרותם של הרופאים עקב הצורך בבידוד, מימי המחלה שנצברו לזכותם, ולשלם להם שכר מלא עבורם - כלומר ממוצע השתכרותם בשלושה חודשי העבודה המלאים.

נושאים קשורים:  הר"י,  שכר רופאים,  בידוד,  משרד האוצר,  נגיף הקורונה,  מגיפה,  ימי מחלה,  קורונה,  עובדי מערכת הבריאות,  פרופ' ציון חגי
תגובות
אנונימי/ת
06.04.2020, 21:41

בימים שיש מליון מובטלים לא מוציאים כתבות כאלו!

אנונימי/ת
06.04.2020, 22:16

מדוע לא?

אנונימי/ת
07.04.2020, 06:54

אז אתה מציע להטיל צנזורה על העיתון "כלכליסט"?

אנונימי/ת
07.04.2020, 10:27

הרופא החולה יקבל ימי מחלה. אבל מה עם מי שנכנס לבידוד בגלל ששהה על יד חולה קורונה? זו הנחייה מנהלית לא בגלל שהוא חולה אלא כדי למנוע הדבקה.
אבל ברור שכלום לא יצא מזה והרופאים "ידפקו"
אוי ואבוי למי שסומך על מנהיגים בשעה זו הן בהסתדרות הרפואית והן על יתר מקבלי ההחלטות.
כמו תמיד צריך לסמוך רק על עצמך

אנונימי/ת
07.04.2020, 13:51

זה נכון לכל המגזר הממשלתי ולא רק לרופאים. יצאה הודעה מנש"מ לגבי זה.
אתה צודק שזה לא בסדר, אבל כלפי כולם

אנונימי/ת
09.04.2020, 12:27

מה דינו של רופא שעובד כרופא עצמאי במסגרת קופת חולים במקרה שלי בכללית כרופא אורטופד שנכלל בקבוצת סיכון כגון י ל ד וגיל מעבר ל67 שנים .
מרפאתי נמצאית בבני ברק וגם באם ארצה לחזור לעבודה אין מעבר בין הערים אבזרי מיגון ישנם או לא ואני בבידוד מרצוני כבר מאז ה17 מרץ ואין לדעת מתי יתאפשר לשוב למרפאה ובינתים אין שכר