COVID-19 עולמי

ב-WHO חוששים מבן כלאיים שייווצר מהוריאנטים של נגיף הקורונה

ד"ר דורית ניצן, רופאה ישראלית בכירה בארגון הבריאות העולמי: "החיסונים מייצרים כנראה כמות נמוכה מדי של נוגדנים נגד הוריאנט הדרום אפריקאי"

עובדת מעבדה רפואית בוחנת בדיקות לקורונה. צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

ד"ר דורית ניצן, רופאה ישראלית בתפקיד בכיר ב-WHO, החולשת עתה ממשרדה בדנמרק על נושאי חירום מטעם הארגון הבינלאומי באירופה, אמרה אתמול (ג') ל-Ynet ש"קיימת דאגה בארגון הבריאות העולמי מהאפשרות שייוצר זן כלאיים מכמה או אפילו מכל הווריאנטים של נגיף הקורונה".

היא ציינה כי נראית אמנם דעיכה בתחלואת הקורונה בעולם, גם במדינות שבהן טרם הוחל במבצע חיסונים לאוכלוסיה, מאחר ששם הקפידו הקפדה קשוחה על מסיכות, שמירת מרחק והימנעות מהתקהלויות. "ההקשר לעלייה במספר הנדבקים עם חג המולד וחגיגות ראש השנה האזרחית החדשה ברור", הוסיפה ד"ר ניצן.

בהתייחסה לוריאנט הדרום אפריקאי של הנגיף – שאמש דווח ממשרד הבריאות שכבר נתגלו בישראל 370 שנדבקו בו, אמרה כי הוא "נמצא על הכוונת". הסיבה: "הוא מראה סימנים שהחיסונים מייצרים כלפיו, כנראה, רמת נוגדנים נמוכה מזו שציפינו. כלומר, יש נוגדנים, אבל לא בכמות מספיק גבוהה. הפחד שלנו שייווצר זן שהוא בן כלאיים מכל הוריאנטים שידועים עתה ובכך יחמיר את המצב".

נושאים קשורים:  ד"ר דורית ניצן,  ארגון הבריאות העולמי,  וריאנטים,  המוטציה הדרום אפריקאית,  חיסון לקורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
02.12.2021, 20:00

לא מבינה מדוע אינכם מדייקים.. הגברת ד"ר דורית ניצן הינה דיאטנית ולא רופאה ! עבדה במשרד הבריאות כמנהלת שירות המזון הארצי והיתה קשורה לפרשת רמדיה
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3509524,00.html