• יו"ר: פרופ' דרור דיקר
  • מזכירת החברה: ד"ר גבי ליברמן
  • גזברית: ד"ר בתיה קורנבוים
  • חברת ועד: פרופ' יעל לבנטל
  • חברת ועד: ד"ר עידית דותן
  • חברת ועד: ד"ר רקפת בכרך
  • חבר ועד: ד"ר דן אויירו
  • מזכירה: גב' חגית יוחננוף
חדשות

רוב הישראלים רוצים לרזות, אך רק 43% עשו דיאטה בשנתיים האחרונות

סקר על הרגלי התזונה של ישראלים שערכה חברת תנובה מגלה: 42% אינם אוכלים ירקות על בסיס יומיומי | 20% מההורים מודאגים מאכילת ממתקים אצל ילדיהם | שליש מהישראלים שותים רק מים כשתייה לא חמה

צעיר ישראלי אוכל מנת שווארמה במסעדה בתל אביב. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

כשליש מהישראלים נוהגים לאכול מול מסכים - טלוויזיה או טלפון, ונשים יותר מגברים; 76% מהישראלים רוצים להוריד במשקל, אבל רק 43% עשו דיאטה בשנתיים האחרונות. כך עולה מ"סקר המזון הגדול של ישראל" שפרסמה חברת תנובה על הרגלי האכילה והתזונה של הישראלים. הסקר נערך לפני חג הפסח באמצעות מכון המחקר Kantar  ולקחו בו חלק 1,300 יהודים בוגרים. מחקר מקביל יתבצע בקרב המגזר הערבי בתום הרמדאן.

מהסקר עולה כי שליש מהישראלים אוכלים לארוחת צהריים סלט או ירקות, עוף במגוון צורות או שניצל, לצד התוספות אורז או פתיתים.

נתונים מעניינים נוספים מראים כי מעט יותר מ-25% מהישראלים מסתפקים בארוחת מסודרת אחת בלבד ביום; 42% מהישראלים אינם אוכלים ירקות על בסיס יומיומי; ילדים בישראל מעדיפים שניצל ופסטה אבל הורים רבים לא מוותרים על אוכל מבושל כמו קציצות או עוף. ; 89% מהנשים העידו על עצמן שהן מבשלות לפחות פעם בשבוע לעומת 64% מהגברים.

שליש מהישראלים שותים רק מים כשתייה לא חמה; 82% מהישראלים שותים קפה - כ-3 כוסות קפה בממוצע ביום

לא מפספסים ארוחת צהריים
הארוחה הכי מסודרת שאוכלים בישראל היא ארוחת צהריים (75%) והפריטים העיקריים שמכילה הארוחה כיום הם עוף (27%), שניצל (13%), בשר בקר (6.5%) וקציצות או קבב בקר (7%).

כשליש מהישראלים אוכלים סלט לארוחת צהריים וככל שמתבגרים, אחוז המשלבים ירקות בארוחת הצהריים גדל. 41% מבני ה-50 עד 65 וכמעט מחצית מבני הגיל השלישי משלבים ירקות בארוחת הצהריים.

כמחצית מהישראלים אינם אוכלים ארוחת בוקר בקביעות ולמעשה עם אוכלי ארוחת בוקר נמנים בני הגיל השלישי ומשפחות עם ילדים עד גיל 6. בראש הפריטים של ארוחת הבוקר נמצאים מאפים (34%), לאחר מכן ירקות (28%), ביצים (24%), דברי חלב ועוד. ארוחת הערב הישראלית דומה בהרכבה לארוחת הבוקר – מאפים בראש הרשימה ולאחריהם, ירקות, ביצים ודברי חלב.

ארוחות של כל המשפחה הגרעינית מתרחשות פעם בשבוע, בסוף השבוע אצל כשליש מהמשפחות ואצל 22% מהמשפחות הן קורות כל ערב.

כשנשאלו מדוע אינם מבשלים/ אופים נחלקו התשובות על פי המגדר – 38% מהנשים השיבו כי אין להן זמן לכך; 36% השיבו כי עדיף פתרון מוכן ונוח, 27% כי אינן אוהבות את הלכלוך הכרוך במלאכות האלו ו-25% מהנשים השיבו כי אינן יודעות. בקרב הגברים  51% ענו כי אינם מבשלים משום שאינם יודעים איך; 23% השיבו כי אין להם זמן לכך. למרות זאת עלה בסקר כי רוב הישראלים - 70% - מכינים את האוכל בעצמם, 15% מזמינים מבחוץ ו-15% מקבלים קופסאות מההורים.

ממחר דיאטה
שני שלישים מהישראלים מנסים לרזות לבד, ללא סיוע מקצועי כלשהו. נשים מדווחות כי הן רוצות לרזות כדי להיראות טוב יותר; גברים מדווחים כי הם רוצים לרזות כדי לשפר את הבריאות. גברים ויתרו על הסוכר על מנת לרזות (20%) ועברו לתזונה קטוגנית או פליאו. נשים סופרות קלוריות (22%) או בוחרות בצום לסירוגין (16.4%).

ההורים מודאגים בגלל ממתקים
20% מההורים הישראלים מודאגים מאכילת הממתקים אצל ילדיהם; 13% מודאגים ביחס לצריכה קטנה מדי של ירקות; 10% מודאגים שהילד לא אוכל מספיק ו-9% מודאגים מכך שהילדים אוכלים מול מסכים.

נושאים קשורים:  סקר,  תזונה,  ישראלים,  חדשות,  תנובה
תגובות