• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

ד"ר פטלון נבחרה לאחת מהחוקרות המשפיעות במחקר רפואי בעולם

כתב העת Nature בחר בד"ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי (KSM), מומחית ברפואת משפחה וחירום, לאחת מארבע החוקרות המשפיעות על קידום מחקר רפואי בעולם

ד"ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי KSM. צילום: יח"צ

ד"ר טל פטלון, מנהלת מכון המחקר והחדשנות של מכבי (KSM), נבחרה לאחרונה לאחת מארבע מהחוקרות המשפיעות בקידום המחקר הרפואי בעולם על ידי כתב העת המדעי Nature. ד"ר פטלון היא החוקרת הישראלית הראשונה שנבחרה על ידי Nature בתחום זה, בזכות הישגיה הרבים בתחום המחקר הרפואי, בדגש על תרומתה המהותית למחקרים בתחומי הקורונה ומחקרים נוספים.

ד"ר פטלון, חוקרת ורופאה מומחית ברפואת משפחה וחירום, מובילה את מכון המחקר והחדשנות של מכבי בארבע השנים האחרונות. במסגרת תפקידה, היא מובילה צוות חוקרים בתחומי רפואה שונים ושיטות מחקר חדשניות ומשתפת פעולה עם חוקרים בינלאומיים וגופי בריאות ברחבי העולם. בנוסף, משמשת ד"ר פטלון ככותבת של מגזין פורבס העולמי בנושאי בריאות, טכנולוגיה ומחקר.

בקטגוריית change-makers seek impact in medical research זכו ארבע חוקרות אשר מביאות נקודות מבט חדשות לאתגרים בריאותיים ארוכי שנים, תוך שימוש בניתוח ביג דאטה ובינה מלאכותית כדי לקדם את התחום, ד"ר טל פטלון ביניהן. הבחירה בד"ר פטלון נעשתה בזכות הישגיה הרבים בתחום המחקר הרפואי, ובמיוחד בזכות תרומתה המהותית למאבק בנגיף הקורונה, Parvovirus, אבעבועות הקוף, סרטן, צליאק ועוד.

ד"ר פטלון מנהלת בנוסף את את "טיפה למחקר" - מאגר הדגימות הביולוגיות הגדול ביותר בישראל, המכיל למעלה ממיליון דגימות מיותר מ-200,000 חברי "מכבי" ומשמש למחקרים גנטיים ומחקרים משולבים עם ביג דאטה. מאגר זה מאפשר לחוקרים מכל רחבי העולם גישה למידע רפואי ייחודי ומסייע להם לפתח שיטות אבחון וטיפול חדשות.

"זו זכות להוביל צוות של אנשים חדורי מוטיבציה לקדם את המחקר והפיתוח הרפואי עם היצירתיות, העומק והאומץ שדרושים לשינוי אמותי, והנגשת רפואה טובה יותר למטופלים ומטפלים בעולם", מסרה ד"ר פטלון.

נושאים קשורים:  ד"ר טל פטלון,  מחקרים,  Nature,  מכון המחקר והחדשנות של מכבי (KSM),  חדשות
תגובות

כל הכבוד ויישר כוח , בהחלט מרשים מאוד

22.03.2024, 10:20

ברכות. גאים בך
פרופ גיא הידש
מנהל היחידה לאורולוגית ילדים הדסה ירושלים.